Przejdź do treści

Szkolenie Grafika w silnikach gier

Dodane przez karol.mazur@us… - pon., 01/09/2023 - 10:00
Logo Uniwersytetu Śląskiego

Zamknięte szkolenie dla kadry dydaktyczno-badawczej i badawczej kierunku Projektowania Gier i Przestrzeni Wirtualnej Wydziału Sztuki i Nauk o Edukacji z zakresu podstaw obsługi grafiki w silnikach gier komputerowych Unity 3D oraz Unreal Engine 5. 

Zakres kursu - dwa bloki tematyczne: 
- Unreal Engine 5 ➜ 4x4h (45 min) 
- Unity 3D ➜ 4x4h (45 min) 
Razem: 8 spotkań = 32h (45 min) 

Tematyka obydwu spotkań obejmować będzie: 
1. Podstawy korzystania z silnika gry: 
- instalacja, interfejs, widok gry (Viewport), panel modyfikacji (Details Panel), przeglądarka zasobów (Content Browser). 
2. Tworzenie poziomu gry (Level Design): 
- import obiektów, dodawanie obiektów na scenę, narzędzia kreacyjne (tworzenie geometrii, tworzenie terenu), zarządzanie projektem, blockout, modułowość. 
3. Animacja: 
- typy animacji, import animacji, interaktywność animacji, tworzenie zdarzeń animacyjnych, tworzenie sekwencji filmowych. 
4. Rendering: 
- różne systemy renderowania, Physically based rendering (PBR) w czasie rzeczywistym, ustawienia projektu (Świata gry), shadery, materiały, tekstury. 
5. Zagadnienia programistyczne: 
- tworzenie skryptów (różne systemy), wywoływanie zdarzeń, konstruktory, generatory. 

Czas trwania: 32h (45 min.) 
Liczba uczestników: 4 
Termin: styczeń - luty 2023