Przejdź do treści

Audience development w kulturze

Dodane przez agnieszka.neck… - pon., 02/20/2023 - 09:07
czytanie książki

Przedmiotem spotkań grupy projektowej będą dramaturgie relacji i dramaturgie komunikacji. Uczestnicy projektu będą poznawać metody pobudzające uczestnictwo w kulturze i pozwalające rozpoznać potrzeby odbiorców sztuki. Tematem spotkań będzie aktywizowanie społeczności i projektowanie tego, czego nie widać – aktywizacji elementów występujących na styku instytucji, projektu artystycznego lub wydarzenia z użytkownikami, publicznością, odbiorcami i uczestnikami w kontekście metodologii Audience Development (rozwój publiczności). Najnowsze badania uczestnictwa w kulturze, realizowane jeszcze przed pandemią COVID-19, pokazały, że brak czasu, zmęczenie i niedogodne terminy to główne bariery w podejmowaniu praktyk związanych ze sztuką. Definicja uczestnictwa w kulturze stale się poszerza, co stwarza nowe wyzwania związane z docieraniem do przedstawicieli pokolenia „Z”, dostosowywaniem strategii, nadążaniem za tempem rozwijających się digitalowych narzędzi marketingowych. Jak świadomie, strategicznie i holistycznie budować relacje pomiędzy organizacją kultury i sztuki a społecznościami z zachowaniem równowagi celów, poczucia bezpieczeństwa i w kontekście zarządzania zasobami.

Obszary tematyczne:

  1. Metodologia Audience Development

  2. Uczestnictwo w kulturze w kontekście zmieniających się praktyk

  3. Elementy ekonomii behawioralnej w projektowaniu doświadczeń publiczności

  4. Mapa podróży i projektowanie wielozmysłowych doświadczeń publiczności

  5. Komunikacja oparta na wiedzy wynikającej z badań i analiz

  6. Komunikacja z nieoczywistą generacją “C”

  7. Komunikacja synestetyczna

 

PROWADZĄCY:

Artur Szczęsny

Magister sztuki, ukończył studia na Wydziale Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz studia podyplomowe „Rozwój publiczności" w Instytucie Kulturoznawstwa na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Trener rozwoju publiczności. Wykładowca „Audience Development" na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Prowadzi zajęcia na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Wykładał marketing w kulturze na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Członek zrzeszenia Forum Kraków. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie zarządzania kulturą i wspierania rozwoju kadr kultury. Był współtwórcą interdyscyplinarnej Instytucji Kultury Miasta Stołecznego Warszawy Biennale Warszawa i pełnomocnikiem dyrektora ds. komunikacji. Kierował działami komunikacji i promocji w Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie oraz w teatrach Polskim w Bydgoszczy, Polskim w Bielsku-Białej. Był rzecznikiem prasowym Regionalnego Ośrodka Kultury w Katowicach. Współpracował z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie w okresie dyrekcji Macieja Nowaka, m.in. przy organizacji Warszawskich Spotkań Teatralnych i koordynacji projektu e-teatr.tv oraz z Biurem Europejskiej Stolicy Kultury 2016 Katowice – Miasto Ogrodów. Jest twórcą agencji www.horsewithwings.agency specjalizującej się w public relations, komunikacji kultury, sztuki i nauki oraz audience engagement, będącej również Instytucją Szkoleniową.