Przejdź do treści

NABÓR NA WARSZTATY "Wokalista swingowany, czy swingujący? Scat singing – sztuka improwizowania głosem"

Dodane przez malgorzata.kan… - pon., 11/01/2021 - 22:38
Logo Uniwersytetu Śląskiego

 

Trwa nabór do udziału w warsztatach pt. „Wokalista swingowany, czy swingujący? Scat singing – sztuka improwizowania głosem” prowadzonych przez dr. hab. Janusza Szroma, które zostaną zrealizowane w dniach 22-23.11.2021 (poniedziałek-wtorek) na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji.

Zgłoszenia przyjmowane są do dnia 17.11.2021 w biurze dyrektora kierunków studiów muzycznych, Instytut Sztuk Muzycznych / Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji, pok. 101 (I piętro),  tel. 33 8546 117.

Uczestnikiem szkolenia może być student /-ka, który w wyznaczonym terminie przekaże osobiście komplet wymaganych dokumentów.

dr hab. Janusz Szrom - muzyk, pedagog oraz publicysta. Jazzowy Wokalista Roku wg. plebiscytu miesięcznika „Jazz Forum” w latach 2009-2014. Krytyk-Dziennikarz Roku 2019 oraz 2020 wg. Plebiscytu Stowarzyszenia Jazz Melomani. Udekorowany Medalem Gloria Artis (brązowy oraz srebrny) za wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury oraz Odznaką Honorową „Za Zasługi Dla Województwa Wielkopolskiego". Dwa z jego albumów osiągnęły status złotej płyty: „Straszni Panowie trzej” oraz „Pogadaj ze mną”. Autor publikacji: Andrzej Zaucha Song Book (trzytomowa monografia (śpiewnik); Warsztaty Muzyczne w Chodzieży 1971-2020. Monografia (2020). Księga Polskich Standardów, rubryka redagowana od roku 2017 w branżowym magazynie „Jazz Forum”, w którym zamieszcza nuty oraz opisuje historię narodzin najpiękniejszych polskich piosenek.  Obecnie członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego oraz członek Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.

PROGRAM WARSZTATÓW: Wokalista „swingowany”, czy swingujący? Istota zagadnienia rytmu, frazowania oraz kształtowania dźwięku w muzyce jazzowej. Swing - specyficzne wyczucie czasu w muzyce jazzowej. Elementy rytmu wpływające na jazzowe frazowanie (synkopa, rhythmic  displacement, podziały trójdzielne, parzystości przeciw nieparzystościom). Kształtowanie dźwięku. Artykulacja wokalisty jazzowego. Typowe dla muzyki jazzowej atrybuty dot. kształtowania dźwięku oraz frazowania (m. in.: intonation tones, falsetto twist, interpolated note, swoops, clips, augmentacja, contours, density, embelishments, extension, fragmentation, intensity, getting outside, jazz intonation, linear, rhythmic (or metric) shifts, simplification, wibrato). Improwizacja - improwizacja za pomocą parafrazy, improwizacja motywiczna. Dźwięki przejściowe oraz dźwięki obce.  Mowa ciała.